ПОГОДЖЕНО                                                ЗАТВЕРДЖУЮ

Протокол засідання педагогічної ради          В.о. завідувача ДНЗ №24 

від 31.08.2020   № 1                                         «Ластівка»                                                                                                ____ Марина НЕХІДЬКО

 

                                                                        31.08.2020

Освітня програма

закладу дошкільної освіти № 24 «Ластівка» комбінованого типу ММР ЗО

 

на 2020/2021 навчальний рік

ВСТУП

 

1.     Переднє слово.

3

2.     Мета і завдання освітньої програми.

5

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

1.     Освітня лінія «Особистість дитини».

7

2.     Освітня лінія «Дитина в соціумі».

7

3.     Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі». 

8

4.     Освітня лінія «Дитина у світі культури».

8

5.     Освітня лінія «Гра дитини».

8

6.     Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

9

7.     Освітня лінія «Мовлення дитини».

9

ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

10

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

14

СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

16

ДОДАТКИ

18

1.       Річний план роботи закладу на 2020 – 2021 н. р.

 

2.       План роботи на літньо – оздорвчий період.

 

І. ВСТУП.

1. Переднє слово.

Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»«Про забезпечення функціонування української мови як державної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи.

Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі у 2020/2021 навчальному році буде організована відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 №580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 № 641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), листів Міністерства освіти і науки:  «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 16.03.2012 №1/9‑198), «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 28.05.2012 № 1/9-413), «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 № 1/9-152), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (18.09.2014 №1/9-473), «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018 №1/9‑249), «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» (від 02.07.2019 № 1/9-419), «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році» ( від 10.06.2019 № 1/9-365), «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»  ( від12.10.2015 №1/9-487), «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н. р» (від 26.06.2019 № 1/9-409), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491), власного статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» дошкільний навчальний заклад № 24 «Ластівка» комбінованого типу у 2020-2021 навчальному році спрямовує освітню діяльність на:

· забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; 

· формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання - набуття ними компетентностей за освітніми лініями, визначеними Базовим компонентом дошкільної освіти. 

2.  Мета і завдання освітньої програми.

Метою освітньої програми є створення інтегрованої освіти, що реалізує право кожної дитини на якісну і доступну освіту, яка забезпечує організацію життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому періоді.

Основні завдання програми:

· створення належних умов для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;

· забезпечення безпечних умов навчання і виховання дошкільників через створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;;

· здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом використання сучасних освітніх технологій та методик;

· організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

· підвищення якості, доступності та ефективності освітнього процесу завдяки використання в освітньому процесі ІКТ;

· забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;

· удосконалення професійної компетентності педагогів як в умовах дошкільного закладу, так і в системі підвищення кваліфікації;

·  оптимізація роботи з батьківською громадськістю;

·  модернізація матеріально-технічної бази дошкільного закладу.

Структура програми:

· загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти (набуті компетентності);

· перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації;

·  форми організації освітнього процесу;

· система внутрішнього забезпечення якості освіти.

Перспективи виконання програми: сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

Очікувані результати:

Для вихованців і батьків:

· кожному вихованцю будуть створені умови для повноцінного особистісного росту;

· міцний стан здоров’я дітей буде сприяти підвищенню якості їх освіти;

· забезпечення індивідуального психолого-педагогічного супроводу кожної дитини;

· кожна сім’я отримує консультативну допомогу у вихованні і розвитку дітей, право участі і контролю освітньої діяльності ДНЗ;

· якість сформованості ключових компетенцій буде сприяти успішному навчанню дитини в школі;

· система додаткової освіти доступна і якісна.

Для педагогів:

· кожному педагогу буде надана можливість для підвищення професійної майстерності;

· кваліфікація педагогів дозволить забезпечити сформованість ключових компетенцій дошкільника;

· буде подальший розвиток умов для успішного освоєння педагогічних технологій;

·  підтримка інноваційної діяльності.

ІІ. ЗМІСТ ПРОГРАМИ.

 

Відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти у дошкільному навчальному закладі № 24  «Ластівка» визначено зміст і структуру освітнього процесу за інваріантною складовою.

Інваріантна складова змісту дошкільної освіти сформована на державному рівні і є обов’язковою. Інваріантну частину змісту освіти систематизовано відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини». У закладі забезпечується неперервність змісту освітніх ліній, а також наступність дошкільної та початкової ланок.

Організація життєдіяльності дітей з урахуванням освітніх ліній, що включені до інваріантної складової, дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей дошкільного віку в структурі неперервної освіти.

Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної послідовності реалізації освітніх ліній Базового компоненту забезпечується та відображається у плануванні педагогів закладу.

 

1. Освітня лінія «Особистість дитини».

Передбачає:

· формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;

· виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.

На кінець дошкільного періоду життя в дитини мають бути сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка.

 

2. Освітня лінія «Дитина в соціумі».

 Передбачає:

· формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки;

· вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим.

Завдяки спілкуванню з дорослими, як носіями суспільно-історичного досвіду людства, в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає уміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства.

 

3. Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі».

Містить доступні дитині дошкільного віку уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля. Природнича освіченість передбачає наявність уявлень дитини про живі організми і природне середовище, багатоманітність явищ природи, причинно-наслідкові зв’язки у природному довкіллі та взаємозв’язок природних умов, рослинного і тваринного світу, позитивний і негативний вплив людської діяльності на стан природи. Ціннісне ставлення дитини до природи виявляється у її природодоцільній поведінці: виважене ставлення до рослин і тварин;готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою; дотримування правил природокористування.

 

4. Освітня лінія «Дитина у світі культури».

Передбачає:

· формування почуття краси в її різних проявах;

· ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;

· розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці.

Результатом оволодіння дитиною різними видами предметної та художньої діяльності є сформоване емоційно-ціннісне ставлення до процесу та продуктів творчої діяльності, позитивна мотивація досягнень; здатність орієнтуватися в розмаїтті властивостей предметів, розуміти різні способи створення художніх образів, виявляти інтерес до об’єктів, явищ та форм художньо-продуктивної діяльності, а також оволодіння навичками практичної діяльності, культури споживання.

 

5. Освітня лінія «Гра дитини».

 Передбачає:

· розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності;

· формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому.

Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень.

 

6. Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

 Передбачає: 

· сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу.

Показником сформованості цих уявлень є здатність дитини застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігрова, трудова, сенсорно-пізнавальна, математична тощо), оволодіння способами пізнання дійсності, розвиток у неї наочно-дієвого, наочно-образного, словесно-логічного мислення.

Сенсорно-пізнавальна освітня лінія спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.

 

7.  Освітня лінія «Мовлення дитини».

 Передбачає:

· засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування;

· елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях.

Оволодіння мовою як засобом пізнання і способом специфічно людського спілкування є найвагомішим досягненням дошкільного дитинства. Мова виступає «каналом зв’язку» для одержання інформації з немовних сфер буття, засобом пізнання світу від конкретно-чуттєвого до понятійно-абстрактного. Мовленнєве виховання забезпечує духовно-емоційний розвиток дитини через органічний зв’язок із національним вихованням.

Мовленнєва діяльність дітей дошкільного віку складається із різних видів говоріння та слухання, під час якої формуються мовленнєві вміння і навички. Вивчення української мови в дошкільних навчальних закладах національних спільнот передбачає залучення дітей інших національностей, які є громадянами України, до оволодіння українською мовою як державною на рівні вільного спілкування з іншими дітьми і дорослими, виховання інтересу та позитивного ставлення до української мови.

 

ІІІ. ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.

 

Дошкільний навчальний заклад № 24 «Ластівка» комбінованого типу у цьому навчальному році починає працювати над вирішенням методичної теми: «Використання сучасних технологій («Лепбук», «Освітня подорож», «Музейна педагогіка» та ін.) в освітньому процесі ЗДО».

Основні завдання на наступний навчальний рік:

1. Спрямувати роботу колективу на актуалізацію основних завдань по формуванню мовленнєвої компетенції дитини дошкільного віку відповідно до Базового компонента дошкільної освіти шляхом створення сучасного розвивального середовища.

2. Впровадження нових сучасних форм і методів співпраці з родинами вихованців, які сприятимуть формуванню активної батьківської позиції у питаннях розвитку, виховання та навчання дітей дошкільного віку.

У ДНЗ № 24 «Ластівка»  функціонують 7 груп :

·  2 групи (І молодший переддошкільний вік),

· 1 група  (ІІ молодший дошкільний вік),

· 2 групи ( середній дошкільний вік),

· 1 група (старший дошкільний вік),

· 1 група (логопедична група)- старший дошкільний вік.

Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.

Обов’язковий мінімум передбачає:

· компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

· надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;

· формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;

· забезпечення індивідуального особистісного розвитку.

Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми НУШ.

Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

Згідно з рішенням педагогічної ради дошкільного навчального закладу № 24 «Ластівка» комбінованого типу (протокол № 1 від 31.08.2020 року) освітній процес у закладі здійснюється за наступними  програмами:

· Освітня програма розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років «Оберіг» (наук. кер. А.М. Богуш); 

· Комплексна освітня програма для дошкільних навчальних закладів «Світ дитинства» (наук. кер. А.М. Богуш);

· Програма розвитку дітей «Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п’ятого року життя із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення» (наук. кер. Рібцун Ю.В.).

 З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» у 2020-2021 навчальному році в закладі дошкільної освіти загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами

І молодша (від 2 до 3

років)

ІІ молодша (від 3 до 4

років)

Середня (від 4 до 5

років)

Старша 

(від 5 до 
6
(7) років)

Ознайомлення із соціумом

1

1

1

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

1

Логіко-математичний розвиток

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

3

4

 

3

 

Здоров’я та фізичний розвиток

2

2

2

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

12

12

15

Максимальна кількість занять на тиждень

10

14

16

20

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину
(в астрономічних годинах)

1,4

3,5

5,3

8,3

Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять – спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.

Тривалість одного заняття:

·     від 2 до 3 років – до 10 хвилин;

·     від 3 до 4 років – не більше 15 хвилин;

·     від 4 до 5 років – 20 хвилин;

·     від 5 до 6(7) років – 25 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня у першій молодшій групі не перевищує двох, у старшій – трьох організованих навчальних занять. У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводяться фізкультурні хвилинки.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Реалізації освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять. Тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в   молодшій, середній та старшій групах).

Заняття з фізичної культури й музичного виховання інтеграції не підлягають. Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів.

Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільної освіти не вимагається.

Самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу в закладі дошкільної освіти є робота в гуртках за інтересами дітей. ЇЇ мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спецівальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість.

У 2020-2021 навчальному році організована робота наступних гуртків:

· «Казочка» - музично-драматичний (старші групи);

· «Казковий світ чудових книг» -  ознайомлення дітей з літературними творами;

· «Веселий язичок» - розвиток мовленнєвої компетенції;

· «Шахи» - розвиток шахово-ігрової компетенції.

З метою підвищення якості освітнього процесу у 2020-2021 навчальному році в закладі продовжують впроваджувати наступні педагогічні технології, а саме:

· методика використання схем-моделей у лексико-граматичній роботі (К.Крутій);

· технологія ТРВЗ (Г. Альтшуллер);

· «Музика з мамою» (К.Железнова);

· лепбук-технологія.

 

ІV. ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ.

 

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма  Дошкільного навчального закладу № 24 «Ластівка»  визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.

З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2020-2021 навчальному році педагогами закладу будуть реалізовуватися різні форми освітнього процесу.

За формами організації проводяться такі типи занять:

·     фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);

·     групові (10-12 дошкільнят);

·     індивідуально-групові (4-6 дошкільнят);

·     індивідуальні (1-4 дошкільнят).

У залежності від основних завдань освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Світ дитинства» та відповідно до змістовних ліній Базового  компоненту дошкільної освіти, пріоритетного (гуманітарного) напряму у всіх вікових групах організовуються такі види занять:

·     заняття із засвоєння дітьми нових знань;

·     заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;

·     контрольні заняття;

·     комплексні.

З метою забезпечення наступності з початковою ланкою освіти поширеним типом занять у поточному навчальному році у всіх вікових групах будуть інтегровані заняття у рамках блочно-тематичної організації освітнього процесу.   

Безперервна безпосередньо освітня діяльність у групах планується як у I так і в II половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.

 Тип заняття обирає та уточнює вихователь самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.

 Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Крім спеціально організованої освітньої діяльності передбачається самостійна діяльність дітей:

·     ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);

·     спостереження;

·     пошуково-дослідницька діяльність;

·     самостійна художня діяльність тощо.

За окремим планом вихователі здійснюють індивідуальну роботу з дітьми.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

·     ранкової гімнастики;

·     гімнастики пробудження;

·     занять фізичною культурою;

·     рухливих ігор та ігор спортивного характеру;

·     загартування;

·     фізкультурних хвилинок під час занять;

·     фізкультурних пауз між заняттями;

·     фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);

·     оздоровчих заходів з використанням арт-терапевтичних технологій.

 

 

V. СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ.

 

Відповідно частини 3 ст. Закону України «Про освіту» у дошкільний навчальному навчальному закладі «Ластівка» сформовано систему внутрішнього забезпечення якості освіти, яку схвалено педагогічною радою закладу (протокол №1 від 31.08.2020 року).

 Моніторинг досягнень дітей у всіх вікових групах  здійснюється за методичним посібником "Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти" (за загальною редакціє Т. В. Киричук, О. М. Кулик, Н. М. Шаповал. - Вид. 2-ге, без змін.).

Результати освітньої діяльності педагогів закладу з формування у дітей компетентностей будуть визначатись шляхом проведення моніторингових досліджень:

 

Вікова група

Форма дослідження

Інструментарій

 

І молодша (від 2 до 3

років)

Діагностичні карти (за методикою Манової-Томової))

- дидактичні ігри та вправи;

- розвивальні ігри ;

- вивчення листків здоровя кожної дитини;

- анкетування (опитування) батьків;

- аналіз мовлення батьків і рідних дитини;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані).

 

ІІ молодша (від 3 до 4

років)

 

Діагностичні карти

- дидактичні ігри та вправи;

- розвивальні ігри ;

- вивчення листків здоровя кожної дитини;

- анкетування (опитування) батьків;

- аналіз мовлення батьків і рідних дитини;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані).

 

Середня (від 4 до 5

років)

 

Діагностичні карти

- контрольні та підсумкові заняття;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані);

- бесіда з дітьми  (як допоміжний метод);

- вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо);

- контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей  з різних розділів програми (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні).

 

Старша

(від 5 до 
6
(7) років)

 

Діагностичні карти 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- контрольні та підсумкові заняття;

- міні-заняття з окремими дітьми;

- спостереження  за дітьми (безпосередні, опосередковані);

- бесіда з дітьми  (як допоміжний метод);

- вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо);

- контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей  з різних розділів програми (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні).